تهران سارنگ

مقالات 

1396/06/15

تصمیم گیری درباره هدایای تبلیغاتی
امروزه مقوله تبلیغات و بازاریابی چنان توسعه یافته که به یکی از فرایندهای مدیریت بازار تبدیل شده است. تبلیغات نه تنها می‌تواند کالاهای مورد نیاز مردم را به آن‌ها بشناساند، بلکه گاهی می‌تواند کالاهایی را که جامعه به آن‌ها نیاز ندارد را طوری به مردم معرفی کند که آن‌ها احساس کنند این کالاها نیازهایی اساسی هستند. ارسال هدایای تبلیغاتی با منظور احترام نهادن به مشتریان بسیار مهم می باشد. حال اگر با یک انتخاب هوشمندانه و با شناخت از نیازهای مشتریان اقدام به خرید و ارسال هدایای تبلیغاتی متناسب با آن نیازها شود، به طور حتم تاثیر گذاری آن صد چندان خواهد بود. شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است .


هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش محصولات نقش بسیار مهمی ایفا می کند، استفاده از هدایای تبلیغاتی می تواند مشتریانی را که تبلیغات شرکتها را در رسانه یا جاهای دیگر دیده اند بسوی شرکت ها سوق دهد و آنها را به برقراری تعامل ترغیب نماید. یکی از نکات مهم در ارسال هدایای تبلیغاتی این است که نام شما به وسیله آن هدیه در ذهن مخاطب ماندگار می شود و در زمان خرید محصولات به صورت نا خود آگاه نام شما در ذهن مشتری تداعی می گردد. با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد. فروشندگان با تجربه می دانند که بیشتر خریدهای مشتریان تحت تاثیر هیجانات و احساسات آنها شکل می گیرد و منطق نقش کمتری در خرید دارد . اگر شما بتوانید توجه مشتریان بالقوه را جلب نمایید و به علایق و خواسته های آنها پاسخ دهید، قادر خواهید بود به سرعت بر تصمیم گیری های خرید آنها تاثیر گذار باشید و آنها را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید .  انجمن بین المللی کالاهای تبلیغاتی تحقیقات گسترده ای را در این زمینه صورت داده است . بر اساس این تحقیقات شرکت هایی که از هدایای تبلیغاتی استفاده می نمایند در مقایسه با سایر شرکت ها احتمال تماس هدیه گیرنده گانشان دو برابر است. در رقابت هایی که امروزه وجود دارد شرکت هایی موفق می شوند که بتوانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن؛در توانشان باشد که دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آنها را به خرید و به وجود آورنده ی رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند. شرکت هایی که فلسفه بازاریابی را پذیرفته اند یعنی مشتری و جامعه را مدنظر داشته و محور عمل خود قرار داده اند،در تلاش برای به وجود آوردن و افزایش مداوم ارزش های بیشتری برای مشتریان خود هستند.

تبلیغ و تبلیغات  می تواند در بالابردن توسعه فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی جامعه نقش بسزایی داشته باشد . نکته ای که باید در تبلیغات به آن توجه کنیم این است که تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صرفه جوئی در وقت برای مصرف کننده و راهی برای رسیدن به یک هدف نهائی پیام دهنده می باشد از طرف دیگر تبلیغ راهی برای رساندن پیام به دیگران از طریق ایجاد روابط منطقی به منظور تغییر دگرگونی در بینش ، تفکر ، خواسته ها و رفتار می باشد . 
باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات صنعت و حرفه ای است که اگر صحیح به آن پرداخته شود می تواند در ایجاد اشتغال نقش به سزایی را داشته باشد و مشاغل جدیدی را به وجود آورد . و از سوی دیگر به سبب ایجاد رقابت برای افرادی که در این رشته فعالیت می کنند ، باعث رشد تولید ، صنعت ملی و توسعه اقتصادی گشته و تولیدات غیر نفتی را بالا می برد . این موضوع به امر صادرات به جهت بالا رفتن کیفیت نیز کمک می نماید . تبلیغات یک صنعت عظیمی است که از علوم متفاوتی شامل : روانشناسی ، مردم شناسی . جامعه شناسی ، رفتار شناسی مدیریت سازمانی ، اقتصاد ، مدیریت صنعتی علوم مرتبط با تولید ، بسته بندی ، گرافیک ، طراحی ، نقاشی ، حسابدرای و . . . که هر کدام در محل عملیاتی خود بسیار مهم و اثر گذار می باشند بهره می گیرد و تبلیغات تجاری یک جزء لازم برای اقتصاد ممالک می باشد . تبلیغ سبب رونق اقتصادی ، رونق اجتماعی ، ایجاد شغل ، تحول در بازار ، سیر تکامل اجتماعی و بالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می گردد . امروزه تبلیغات در غرب در دو بعد مطرح است تبلیعاتی که به عنوان پروپاگانا نام می برند و به تبلیغات سیاسی و اجتماعی معروف است هیچ انگیزه تجاری و سود مالی در آن نهفته نیست صرفاً دنبال منافع معنوی یا سیاسی است . نوع دیگر تبلیغات تجاری یا به معنی آگاهی دادن است .



1396/06/09


چگونه می‌توانید از ایده‌های خلاقانه اطراف خود الهام بگیرید؟

شاید در گذشته‌های دور راه اندازی یک شغل یا فعالیتی تجاری کاری ساده‌تر بوده و تنها شامل ارائه خدمات یا خرید و فروش و جابجایی اجناس و کالاها می‌شد، اما اکنون دیر زمانی است که با افزایش محصولات و گسترش بازارهای تجاری و رقابتی که در پی آن حاصل شده، موفقیت شغلی و افزایش فروش یک محصول نیازمند تلاشی فراتر از معمول شده است، تلاشی که شما را به گزینه برتر مصرف کننده مبدل نماید.
ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای سازمان های از اهیمت بسیاری برخوردارند، چون این تبلیغاتی ابتکاری بە انتقال پیام سازمان بە مخاطبین هدف کمک می کند. در حالی کە طراحان ایده های تبلیغاتی کە دارای پیام مستقیم می باشند را ترجیح می دهند، سایرین بر این باورند کە تبلیغاتی کە دارای پیام غیرمستقیم می باشند می توانند جذابیت بیشتری داشته باشند.
سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایه‌ی آن چیزی که قبلاً درست شده، به وجود می‌آید هر ایده‌ی جدید تنها ترکیب یا تلفیقی از یک یا چند ایده‌ی قبلی است مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده و به‌روز‌رسانی آن برای هدف مهم است. از این رو، آشنایی با استراتژی‌ها و تکنیک‌های خلاقانه و درک بهتر و عمیق‌تر مکانیزم و چگونگی عملکرد آن‌ها می‌تواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایده‌های نو منجر شود.
از یک متخصص سؤال کنید که کلید موفقیت در تبلیغات چیست؟ به احتمال زیاد جوابی که در این‌ باره می‌گوید : هیچ‌چیزی از تبلیغات خلاقانه کار آمدتر نیست تبلیغات خلاقانه‌ به ‌یادماندنی تر و بادوام تر است. با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع می‌شود و می‌تواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد.
اما آیا تبلیغات خلاقانه در ترغیب مردم به خرید، تأثیرگذارتر از تبلیغاتی هستند که به سادگی ویژگی‌ها و مزایای محصولات را فهرست می‌کنند؟ تعداد زیادی از نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که یک پیام خلاقانه توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و در رابطه با محصول بازاریابی شده بازتاب مثبتی ایجاد می‌کند. اما هیچ مدرک و گواهی مورد اعتمادی از چگونگی تأثیر این پیام‌ها بر رفتار خریدار در دسترس نیست و فقط تحقیقات اندکی که خلاقیت را تبدیل به سود فروش منتهی می‌کند انجام می‌شود این اتفاق به دلیل این است که شرکت‌های تولیدکننده و مدیران آن‌ها و آژانس‌هایی که تبلیغات آن‌ها را بر عهده ‌دارند فاقد یک روش اصولی و باقاعده برای ارزیابی تأثیر تبلیغات خود می‌باشند. به همین دلیل تبلیغات خلاقانه از تأثیرات احتمالی و تصادفی استفاده می‌کند به طور کلی، کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه‌تر، به طور قابل‌ملاحظه‌ای موثرتر واقع ‌شده‌اند.
آگهی های تبلیغاتی پروژه های بزرگی هستند که یک تیم بزرگ از طراحان، کارگردانان و یا مدیران بخش خلاقیت و هنرمندانی که در حیطه طراحی های مفهومی فعالیت می کنند همگی برای طراحی آنها تلاش فراوانی می کنند. کمپین های تبلیغاتی بزرگ به منظور تجسم پیش نویس اولیه ایده خلاقانه ای که ورای یک تبلیغ قرار دارد به بودجه زیادی نیاز دارند. هر چند این موضوع ساده به نظر می رسد، اما پیدا کردن ایده سخت ترین قسمت یک پروژه است چون همه کارها بر مبنای آن انجام می شود. تجسم ایده و تبدیل آن از یک پیش نویس یا طرح اولیه که روی کاغذ نوشته یا طراحی شده است به یک تبلیغ نهایی واقعی به تجربه و دانش کافی در مورد ابزارها و روند کار نیازمند است.
نقش ایده های خلاقانه در تبلیغات چیست؟
خلاقیت یکی از عواملی است که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش تاثیر تبلیغات می‌شود. اگر فرد برای بیان ویژگی مثبت کالای تجاری یک ایده خلاق داشته باشد و پیام را از طریق ایده ای خلاق منتقل کند سبب اثرگذاری بیشتری خواهد شد. اگر ما یک بیلبورد با یک ایده ای خلاق، برای معرفی کالا ایجاد کنم مجموعه این شرایط سبب می‌شود که با مخاطبان این بیلبورد در مدتی اندک به نتایجی مطلوب برسیم.
نقش طراح گرافیک آن است که بتواند یک ایده خلاق را متناسب با ویژگی‌ها و امکانات یک رسانه انطباق دهد طراح باید در روند خلق ایده مشارکت داشته باشد و باید توجه کنیم که نه تنها طراح، بلکه یک تیم ایده پردازی است که ایده را خلق می‌کند. طراح گرافیک تنها یکی از اعضای این تیم است. از سوی دیگر وظیفه طراح تصویری کردن این ایده در قالب هر رسانه ای است، پس نقش طرح گرافیک در تبلیغات کم‌رنگ نیست.
متاسفانه طراحی گرافیک با تبلیغات هم‌عرض شده است در حالی ‌که می‌توان از طراحی گرافیک در تبلیغات استفاده کرد طبیعتاً مردم یک جامعه هر چقدر تصاویر بهتری ببینند، سطح درک و سواد بصری آنها افزایش می‌ یابد. همچنین اگر افراد در معرض تصاویر نازلی قرار بگیرند، سطح سواد بصری آنها کاهش می‌ یابد.
بنابراین دو بحث عمده وجود دارد. با درک و فهم سطح سلیقه افراد، می‌توان سواد بصری آنها را تحت تاثیر قرار داد بحث دیگر فرهنگ‌سازی، است. معمولاً در تبلیغات خلاقانه جوامع غربی بحث‌های خاصی مطرح می‌شود که متناسب با آن نوع فرهنگ، یک مقوله جذاب برای مخاطبان است. تبلیغاتی که در یک جامعه دیده می شود شاخص بسیار مناسبی برای شناخت فرهنگ آن جامعه است، اگر تبلیغات بخواهد افراد را برای استفاده از کالایی خاص ترغیب کند، باید به فرهنگ افراد توجه کند، همان‌طورکه تبلیغات برای جذب مخاطبان از فرهنگ یک جامعه استفاده می‌کند، بر فرهنگ جامعه نیز تاثیر می‌ گذارد.
از سوی دیگر، زمانی ‌که حجم تبلیغات از میزان خاصی فراتر می‌‌رود یقیناً تاثیرات منفی ایجاد شده و موجب ایجاد بی اعتمادی می‌‌شود. هم اکنون در جوامع سرمایه‌داری، افزایش حجم تبلیغات خلاقانه دیده می‌شود شاید به همی‌ن خاطر است که متخصصین تبلیغات درصدد یافتن روش‌های غیرمتعارف و جذاب هستند چرا که روش های قدیمی‌ دیگر پاسخگوی مخاطبان نیستند.
چرا که ما عادت کرده ایم که به جای استفاده از خلاقیت به سراغ آسان ترین و پر هزینه ترین راه ها برویم و متاسفانه بازخورد مناسبی از تبلیغات شهری معمول هم نخواهیم داشت و در پایان حاصلی جز حسرت سرمایه های نداشته و پشتوانه مالی بی پایان برای شما باقی نمی ماند.
تیم خلاقیت بخش ایده پردازی تخصص را در مسیر برقراری ارتباط برند با مخاطبش فعال می کند ارتباطی که باید صمیمی ، ماندگار و صادقانه باشد. این بخش از هر طرف که سفارش مشتری را بررسی می کند تا به یک ایده‌ محوری دست یابد که دربرگیرنده‌ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشتری باشد، همچنین این مفهوم محوری باید متناسب با بینش خودآگاه ، ناخودآگاه و توانایی مخاطب برند باشد. این مفهوم نشان خواهد داد که باید درباره ارزش اساسی برند به مخاطب چه بگوییم.
فقط در یک حالت حق داریم انتظار داشته باشیم ما را شنیده باشند ، دیده باشند ، به خاطر سپرده باشند و دوست داشته باشند. وقتی که پیش تر از خود پرسیده باشیم : چگونه تبلیغات خلاقانه انجام دهیم !
تیم خلاقیت با روشن کردن موتور روش های خلاقانه، بداهه پردازی و تفکر جانبی حول ایده اصلی طوفان فکری به پا می‌کند تا زمانی که گیراترین و موثرترین راه القای آن روح را بیابد و آن را به سناری ، استوری بورد و طرح های گرافیکی تبدیل کند. تمام این مراحل ، در چهارچوب کمپینی که مشتری را در جریان روند فکری طی شده قرار می‌دهد ، تنظیم شده و به مشتری تقدیم می‌شود.
امروزه گذشته از بسترهای تبلیغات محیطی می‌ توان از کارکرد رسانه‌ای وسایل در محیط یاد کرد؛ مخاطبان دیگر تنها با بسترها و ابزارهایی نظیر بیلبورد روبرو نیستند بلکه رسانه‌ای شدن وسایل در محیط اهمیت چشمگیری یافته است. تکنولوژی‌های نوین نیز شرایط لازم را برای تنوع ‌بخشی به تبلیغات و شیوه‌های آن و جذب مخاطبان فراهم کرده، اما سوال این است که آیا تنها مشکل ما نوع تکنولوژی‌ و بهره‌ گیری از آن در تبلیغات خلاقانه است؟ یا در محتوای تبلیغات خلاقانه هم با مشکل مواجه هستیم؟




1396/06/01


انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی
معمولاً در طول سال ،نزدیک به برگزاری نمایشگاه و اواخر سال، یکی از دغدغه‌های مدیران در شرکتهای مختلف هدیه دادن یک محصول تبلیغاتی با برند خودشان است.
بسیاری از شرکتها در ایران، سررسیدها و تقویم‌های سال نو را به مشتریان و دوستان و شرکای تجاری هدیه می‌دهند.شرکتهای تبلیغاتی هم بازار خوبی دارند و انواع فلش، خودکار، ساعت،ماگ ،جاکلیدی و... را با انواع رنگ بندی و کیفیت های مختلف چاپ روی میز ما و شما قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند که ما را متقاعد کنند خرید هدیه تبلیغاتی در طول سال  هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری موفق  است.
به عبارت دیگر، خرید های تبلیغاتی ، هزینه‌ای است که اگر انجام ندهیم تاثیر منفی روی ذهن کارمندان و شرکتهای همکار و … دارد ولی اگر این هزینه را انجام هم بدهیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
بدیهی است فرض ما بر این است که طرف مقابل از جمله کسانی نیست که برای هدیه‌ی سال نو، (به هر دلیل!) منتظر تعدادی سکه طلا است و هدیه‌ی ما صرفاً قرار است با کمترین هزینه بیشترین  اثربخشیتبلیغاتی و احساسی را داشته باشد.
نکته اول اینکه در حسابداری ذهنی ما انسانها، «پاداش‌های نقدی و مالی» در سرفصل ذهنی «درآمدها» ذخیره می‌شود و به عنوان «هدیه» ثبت نخواهد شد.
به همین دلیل همچنانکه هدیه، به سادگی جای پاداش مالی را نمی‌گیرد، پاداش مالی هم احتمالاً جایگزین هدیه نخواهد شد.
شاید بن خرید از فروشگاه‌ها و لباس‌فروشی‌ها، کمی از پاداش مستقیم نقدی بهتر باشد، اما همچنان همان اثر را در ذهن مخاطب خواهد داشت.
نکته‌ی دومی که می‌بایست در اعطای هدیه تبلیغاتی  مد نظر داشته باشیم این است که هدایایی که از حد مشخصی گران‌تر هستند، الزاماً حس گیرنده را خوب نمی‌کنند.
نکته‌ی مهمی که به عنوان سومین مطلب باید مورد توجه قرار گیرد، «کاربردی بودن هدیه» در مقایسه با «بار احساسی هدیه» است. این دو ویژگی از یکدیگر جدا هستند.
ممکن است هدیه‌ای کاربردی و در عین حال احساسی باشد. اما همیشه اینطور نیست.
چهارمین نکته این است که «نمونه محصول خود شرکت» الزاماً بهترین هدیه تبلیغاتی نیست.
دریافت کنندگان هدیه، زمانی که هدیه‌ای از محصولات یا خدمات شما را دریافت می‌کنند، همیشه احساس می‌کنند این هدیه ارزش کمتری از میزان واقعی خود دارد.
فرض کنید یک آژانس مسافرتی، با قرعه‌کشی به برخی از مشتریان دائمی خود بلیط هواپیما یا کوپن تور نوروزی هدیه کند.
به احتمال زیاد دریافت کننده‌ی هدیه فکر می‌کند که «صندلی خالی مانده‌ی هواپیما» و «تخت خالی مانده‌ی هتل» به او هدیه شده است.
این در حالی است که آژانس مسافرتی، به هر حال برای این خدمت، هزینه‌های متعدد متحمل شده است.
همین مسئله در حوزه‌های دیگر هم صادق است.
اگر شما تولیدکننده‌ی مواد غذایی باشید و بسته‌هایی از محصولات خود را به دیگران هدیه دهید، عموماً دریافت کننده، ارزش محصول را معادل «قیمت تمام شده و یا حتی کمتر!» ارزیابی می‌کند و فراموش می‌کند که اگر این محصول را به او نداده بودید، می‌توانستید به قیمت واقعی به مشتری بفروشید.
پنجمین نکته ساده اما بسیار مهم این است که در سراسر جهان، ماندگارترین هدیه‌ی سال نو، «کارت تبریک» است.
نرخ باز کردن بسته‌های کارت تبریک حدود ۹۰٪ است که هیچ نامه و بسته‌ی دیگری در این حد شانس باز شدن ندارد.
ضمن اینکه بسیاری از افراد و سازمانها، کارتهای تبریک را تا سالها نگاه می‌دارند.
فراموش نکنیم که کارت تبریک به اندازه‌ای که از حالت Generic به دور باشد (طوری که نگویند ۱۰۰۰ کارت خریده‌اند و مستقیم ارسال کرده‌اند) می‌تواند بار احساسی بیشتری داشته باشد.
فاکتورهای زیر روی خاص کردن کارت تبریک و دور کردن آن از حالت جنریک تاثیر دارند:
  • وقتی نام و مشخصات گیرنده روی پاکت تایپ شده و پاکت بدون نام نیست.
  • وقتی متن داخل کارت تبریک به نام فرد دریافت کننده است.
  • وقتی نام فرد تایپ شده باشد (در مقایسه با کارتهایی که همه‌ی متن تایپی است  و جای خالی به صورت دستنویس به نام فرد گیرنده پر شده)
  • وقتی متن با خودکار یا خودنویس امضا شده و از مهر امضا استفاده نشده باشد.
  • وقتی یک جمله‌ی اختصاصی دستنویس به متن تایپی اضافه شده باشد.
  •  وقتی نه تنها مدیرعامل، بلکه چند فرد کلیدی سازمان یا شرکت هم آن را امضا کرده باشند.
ششمین نکته اینکه مدیران و کسانی که طبقه‌ی اجتماعی کمی بالاتر از سایرین دارند، علاقه‌ای به استفاده از هدایای تبلیغاتی که «نام و لوگوی شما» روی آن درج شده است ندارند.
بنابراین شما سه راه حل دارید:
  • روش ارزان‌تر اینکه هدیه‌ی خود را بدون چاپ لوگو و نام تهیه کرده و با کارت تبریک اختصاصی، نام و لوگو و مشخصات خود را به گیرنده یادآوری کنید (مثلاً یک خودکار در بسته‌بندی مناسب اما بدون نام + کارت تبریک با نام و مشخصات).
  • روش کمی گرانتر اینکه نام و لوگوی خود را روی بسته‌بندی حک کنید تا هم مشخصات خود را در ذهن گیرنده ماندگار کنید و هم گیرنده در نهایت بتواند از هدیه‌ی شما به راحتی استفاده کند.
  • روش گرانتر اما اثربخش‌تر اینکه در مورد افراد خاصی که برای شما مهم تر هستند، نام و مشخصات خود آنها را روی محصول (تقویم / ساعت / خودکار) حک کنید. هزینه‌ی این روش به میزان قابل توجهی بالاتر است اما تقریباً این تضمین وجود دارد که هدیه‌ی شما هرگز کنار گذاشته نشده و به فرد دیگری هدیه نخواهد شد. دوختن حروف اول نام فرد بر روی پیراهن، کار بسیار ساده و ارزان اما اثربخشی است که مطمئنا اثر آن خیلی بیشتر از هدیه کردن یک پیراهن گرانقیمت‌تر اما معمولی است.
هفتمین نکته این است که برخی هدیه‌ها «چند بار فروخته می‌شوند!».
اگر شما یک هدیه‌ی مشخص به یک «آقا» بدهید و او از آن هدیه استفاده کند یک بار هدیه‌ی خود را فروخته‌اید. اما اگر هدیه‌ای بدهید که او به همسر یا دختر خود منتقل کند، هم آن مرد احساس می‌کند که هدیه گرفته و هم همسر یا دختر او خوشحال خواهند بود.

 
 



1396/05/11



ساک دستی سوزنی ، همیار محیط زیست
ساک دستی پارچه ای  به دلیل طول عمر بالا و تجزیه شدن در طبیعت  میتواند جایگزین خوبی برای ساک ها و پاکت های نایلونی باشد و از مصرف و درو انداختن پشت هم ساک های نایلونی جلوگیری بعمل آوردمقرون به صرفه بودن ساک دستی پارچه ای نسبت به ساک دستی کاغذی مقوایی از لحاظ قیمت و ماندگاری نظر بسیاری از طبیعت دوستان و مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است امروزه ،در مطالعه ای که در سال 1975 انجام گرفت نشان داد که نزدیک به 4000 تن ضایعات پلاستیکی هر ساله وارد اقیانوس می‌شوند و شاید بتوان دلیل اینکه چرا زمین هم اکنون ازکیسه های پلاستیکی اشباع نشده است را فهمید.
با این حال به نظر می رسد به زودی اقیانوس ها مملو از پلاستیک شوند و پلاستیک ها هرگز در طبیعت جذب نشوند.
کیسه‌های پلاستیکی از طریق فاضلاب‌ها به سوی دریاها حرکت می‌کنند به طوری که کیسه های پلاستیکی 10 درصد زباله های سواحل امریکا را شامل می‌شود.
تصور همه ما این است که پلاستیک ها تجزیه نمی شوند و در طبیعت باقی می مانند؛ اما خطر بزرگتر این است که کیسه های پلاستیکی به مرور زمان به قطعات کوچکتر و سمی تر پلی مری تبدیل می‌شوند.
این مواد پلی مری نه تنها تجزیه نشده بلکه سرانجام موجب آلودگی خاک و آب شده و وارد زنجیره غذایی حیوانات می شود.
گفته شده است نزدیک به 200 گونه از دلفین ها، وال ها و لاک پشت‌ها هر ساله گرفتار کیسه های پلاستیکی می‌شوند که خوردن این پلاستیک ها و یا گرفتاری در دام آنها در نهایت باعث مرگ حیوانات می شود.
اگر هر کدام از ما از کیسه های پارچه ای استفاده کنیم، معادل استفاده از 6 کیسه نایلونی در هفته صرفه جویی می‌شود که این رقم در ماه معادل 24 کیسه نایلونی در ماه و 288 کیسه در سال می شود.یعنی به طور متوسط اگر یک انسان در طول هفته از 6 کیسه نایلونی چشم پوشی کند در طول عمر خود معادل 22176 کیسه پلاستیکی صرفه جویی می کند.
و اگر از هر 5 نفر 1 نفر در کشورمان از کیسه پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی  استفاده کند معادل  1,330,560,000,000  کیسه پلاستیکی در طول عمر متوسط یک انسان صرفه جویی می شود.طی سالهای گذشته بنگلادش استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرده است.همچنین چین استفاده از کیسه های پلاستیکی رایگان را ممنوع کرده و ایرلند با اعمال مالیات بر کیسه های پلاستیکی در سال 2002 استفاده از ان را به میزان 90 درصد کاهش داد.کشور رواندا نیز در سال 2005 استفاده از کیسه پلاستیکی را ممنوع کرد.
کانادا، هند،افریقای جنوبی، تانزانیا،کنیا، تایلند و سنگاپور هم استفاده از کیسه پلاستیکی را ممنوع و یا در حال ایجاد مقدمات لازم برای اجرای این قانون هستند.
در مارس 2007 سان فرانسیسکو اولین شهر امریکا در اعمال قانون ممنوعیت استفاده از کیسه پلاستیکی بود.شهرهای اولکند و بوستون نیز در حال مقدمات لازم برای اجرای این قانون هستند.
موضوع مهم دیگر این است که کیسه های خرید پلاستیکی از مواد پلی اتلینی که از مشتقات نفتی است به دست میاید ساخته می شود.
در نتیجه این سخن می توان اشاره کرد که مصرف کمترکیسه های پلاستیکی، وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد که چین با اعمال قانون ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی رایگان 37 میلیون بشکه نفت در سال صرفه جویی می‌کند.با عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی نه تنها در مصرف این مواد صرفه جویی کرده ایم بلکه بشکه های نفت کمتری را از دست داده ایم و به محیط زیستمان هم اسیب نرسانده ایم.

 

1396/05/04


رابطه هدیه دهنده و هدیه گیرنده
همیشه یک اصل در هدیه دادن وجود دارد و آن تقویت رابطه ی هدیه دهنده و هدیه گیرنده است. این اصل در تبلیغات هم وجود دارد. هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند تاثیر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدایای تبلیغاتی، به کار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه بیشتر هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار میرود، بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد.برای برخی از شرکت‌ها هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی است.
همگان بر یک نکته اتفاق‌نظر دارند : هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.
اما به هر حال انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی پژوهش‌های مستمری را در زمینه روابط هدیه‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان انجام می‌‌دهد که یافته‌های یکی از آن‌ها حاکی از این است که آنان که هدیه می‌‌دهند در مقایسه با شرکت‌هایی که هدیه نمی‌‌دهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیه‌گیرندگان را دارند.


1396/04/31


مفهوم کلی تبلیغات
امروزه کافیست اندکی به محیط اطراف خود دقت کنیم، تبلیغات به طرق مختلف راه خود را برای ظاهر شدن بر سر راه شما پیدا می کند. تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند، این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.
آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می گردد،، آگهی ها می توانند چاپی و یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می توانند به دو گروه دولتی و غیر دولتی تقسیم گردند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه هایی از آگهی های دولتی هستند.
هرنوع مطلب، اعلامیه یا اطلاعیه تجاری برای جلب توجه مردم یا افکار عمومی که از طریق رسانه‌ها منتشر، و در آن، کالا، خدمات و یا مراجعه به موسسه‌ ای توصیه می‌شود و یا نیاز به کالا یا خدماتی اعلام می ‌گردد، محصول تبلیغات است. به عبارت دیگر در تبلیغات، با به وجود‌ آوردن یا تولید تبلیغ به معرفی کالا یا ترغیب مشتری می‌پردازند. دراین فرایند، طراحی، تدوین و تولید تبلیغ توسط شخص یا موسسه «آگهی‌دهنده» و یا یک دفتر تبلیغاتی اجرا و نشر آن، معمولا توسط رسانه‌ها انجام می‌شود. از نظر مقایسه‌، تبلیغ، متناظر است با «اطلاعیه» روابط عمومی که محصول روابط عمومی است.
رسانه‌هایی را که برای اجرا و نشر تبلیغ به کار می‌روند، می‌توان به دو گروه «رسانه‌هایی جمعی» و «رسانه‌های شخصی» تقسیم کرد. علاوه بر این، در اجرا و نشر تبلیغ از ابزارها و روش هایی غیر از رسانه‌ها نیز استفاده می‌شود. برخی از انواع تبلیغ عبارتند از اعلامیه، آگهی نیازمندی ها، آگهی نمایش ‌نما، آگهی پستی و آگهی کوپنی.
تبلیغ دارای یک مفهوم کلی است و جزو مجموعه واژگانی است که همگان به کار می‌برند. در مقابل، واژه «نسخه» یا «آگهی» نیز همان مفهوم را داراست، اما جزو مجموعه واژگانی است که آگهی ‌کاران و آگهی‌دهندگان، و به طور کلی افراد شاغل در حرفه‌های مرتبط با تبلیغات و رسانه‌ها به کار می‌ برند.
در انگلیسی، تفاوت بین دو واژه advertisement و advertising کاملا روشن است. در فارسی نیز تفاوت بین دو واژه «آگهی» و «تبلیغات» کاملا روشن است. اولی بصورت مفرد و دومی بصورت جمع بیان می‌شود. بنابراین «آگهی» به یک متن یا مطلب یا یک برنامه تلویزیونی و… اتلاق می‌شود، اما «تبلیغات» به معنای رشته یا تخصص و یا فعالیت تبلیغ ‌کردن است که در واقع یکی از زیرمجموعه‌های آن تهیه «آگهی» می‌باشد.


1396/04/04

 حدود 6۳% از مردم از یک کالای تبلیغاتی به صورت هفتگی استفاده می‌کنند… یا حتی اغلب بیشتر!

 
بر خلاف بسیاری از محصولاتی که در بازاریابی استفاده می شود، زیبایی یک محصول تبلیغاتی است که در نظر گرفته می‌شود که تفاوت کوچکی در زندگی آنهایی که به آنها هدیه داده شده است ایجاد کند- بله حتی یک خودکار یک کالای ضروری روزمره است!

دادن هدیه به کسی- مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک باشد-که افزایش می‌دهد چگونه آنها در مورد روزشان می‌روند بی‌اختیار آنها را به یک انتخاب رحجان‌پذیرتر برای مشتریان فریبنده یا مشتریانی که از خدمت شما استفاده می‌کنند تبدیل می‌کند. شما به طور ناخودآگاه به آنها نشان می‌دهید که می‌توانید برای آنها مفید باشید، به سادگی با تامین یک لیوان برای آنها که هرگز تشخیص نخواهند داد از برخی نقطه نظرات نیاز خواهند داشت!

طبق یک تحقیق، ۷/۱۴ % از شرکت‌کنندگان در بررسی PPAT، گزارش کردند که آنها با دادن هدایای تبلیغاتی  بعد از دریافت و استفاده از آن تماس داشتند. این سه برابر بیشتر از آن چیزی بود که دیگر رسانه‌های بازاریابی مثل چاپ یا تبلیغات تلویزیون به آن رسیدند، با فقط ۳ تا ۵ % تماس با تبلیغ.
 
با هدایای تبلیغاتی سازمان یا برند خود را در قلب مشتریان خود جای دهید …



 
 
جدیدترین مقالات افزوده شده

تهران سارنگ،هدایای تبلیغاتی،هدایای تبلیغاتی خاص،هدایای تبلیغاتی مدیریتی،هدایای تبلیغاتی ارزان،هدیه تبلیغاتی،تبلیغات،هدایای تبلیغاتی جدید،جدیدترین هدایای تبلیغاتی،هدایای تبلیغاتی مفید،بهترین هدایای تبلیغاتی،هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی،گیفت،گیفت ارزان،گیفت خاص،گیفت جدید،خرید گیفت،جعبه پذیرایی تبلیغاتی نمایشگاهی،سررسید 96،لباس کار پوشاک تبلیغاتی،کلاه تبلیغاتی ارزان،محصولات چرمی تبلیغاتی،ساعت رومیزی تبلیغاتی،تبلیغات نمایشگاهی،خودکار تبلیغاتی، ساک تبلیغاتی، گیفت مدیریتی، هدایای مدیریتی،انواع هدایای تبلیغاتی،ست های تبلیغاتی،خودکار نفیس،ابزار تبلیغاتی،هدایای تبلیغاتی متفاوت،گروه هدایای تبلیغاتی،بهترین هدایای تبلیغاتی،کاملترین هدایای تبلیغاتی،هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی, گیفت تبلیغاتی,انواع هدایای تبلیغاتی, هدیه های تبلیغاتی, کیف مدیریت چرم تبلیغاتی, کیف پول چرم تبلیغاتی, کیف پاسپورتی چرم تبلیغاتی, کیف سمیناری تبلیغاتی, جعبه پذیرایی تبلیغاتی, ست خودکار و فلش مموری تبلیغاتی, پاوربانک تبلیغاتی, یادداشت های رومیزی تبلیغاتی, ست خودکار و روان نویس تبلیغاتی, خودکار تبلیغاتی, روان نویس تبلیغاتی, ست جاکارتی تبلیغاتی, ست جاکلیدی تبلیغاتی, ست مانیکور زنانه تبلیغاتی, ساعت دیواری تبلیغاتی, ساعت رومیزی تبلیغاتی, ابزار تبلیغاتی, چراغ قوه تبلیغاتی, فلاسک تبلیغاتی, ماگ و لیوان تبلیغاتی, ساک دستی تبلیغاتی, لباس کار تبلیغاتی , تیشرت تبلیغاتی,کلاه تبلیغاتی,پتو مسافرتی , آفتابگیر خودرو , پرچم رومیزی , بج سینه , سر رسید, تقویم رومیزی